Eigen renovatiebedrijf starten zonder risico

U heeft het idee dat u voor uzelf wilt beginnen met een eigen renovatiebedrijf, maar u wilt de risico’s die komen kijken bij het starten als zelfstandig ondernemer zo veel mogelijk beperken. Want u heeft uw vaste lasten om te betalen, en eventueel een gezin te onderhouden. Het starten van een eigen renovatiebedrijf is altijd een risicovolle stap. 

U loopt altijd een risico, zowel zakelijk als privé. De risico’s van het zelfstandig ondernemen probeert u natuurlijk zo klein mogelijk te houden. Het is niet altijd eenvoudig als zelfstandig ondernemer om uw eigen renovatiebedrijf te starten zonder risico. In dit artikel leggen wij u uit hoe u uw renovatiebedrijf kan starten, vrijwel zonder risico’s.

Startkapitaal

Het grootste risico van een startende zelfstandig ondernemer is het financiële risico. Voornamelijk in het begin kan dit een probleem worden. Daarom is het verstandig om als zelfstandig ondernemer uw renovatiebedrijf te starten met een financiële buffer. Zo kunt u de eerste maanden van uw ondernemerschap zonder zorgen doorkomen. Het gaat in de eerste periode van uw ondernemerschap gebeuren dat u kosten moet maken waarvoor u pas later geld ontvangt, doordat u bijvoorbeeld gereedschap moet aanschaffen of materiaal moet inkopen. Deze financiële buffer verlaagt uw risico, omdat u het kapitaal hebt om een dergelijke tegenslag op te vangen. De financiële buffer noemen wij het startkapitaal. 

Startkapitaal

Voldoende kapitaal is essentieel voor een start zonder risico’s.

Bedrijfsvoering

De basis van een succesvolle onderneming is uiteindelijk de bedrijfsvoering. U kunt de opstart van uw bedrijf nog zo goed voor elkaar hebben, maar met een matige bedrijfsvoering is succesvol ondernemen niet gegarandeerd. Door voor een goede bedrijfsvoering te zorgen verlaag je het risico in uw onderneming.

Goede bedrijfsvoering

Wat is een goede bedrijfsvoering?

Een goede bedrijfsvoering is dat u als zelfstandig ondernemer alle onderdelen van uw onderneming goed in orde hebt en georganiseerd hebt. 

De basis van een goede bedrijfsvoering van een zelfstandig ondernemer in de bouw is het aantal betaalde uren bij zijn klanten. Het aantal betaalde uren moet een minimale omzet opleveren om alle (vaste) kosten te betalen. Een belangrijk aspect wat hier nadrukkelijk aan verbonden is, is de planning. Zonder een goede planning ben je als ondernemer nergens. 

Naast de betaalde uren die u moet maken komt er nog veel meer kijken bij de dagelijkse gang van zaken van uw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan calculeren en offreren, het voeren van gesprekken met klanten, marketing en de administratie. Dit alles moet goed georganiseerd zijn om uw onderneming op een succesvolle en veilige manier te runnen.

De basis van een goede bedrijfsvoering van een zelfstandig ondernemer
in de bouw is het aantal betaalde uren bij zijn klanten.

Ondersteuning van een professionele organisatie

Soms heeft u als zelfstandig ondernemer behoefte aan ondersteuning op bepaalde vlakken. Deze ondersteuning kunt u als zelfstandig ondernemer in de bouw ontvangen van een professionele organisatie en haar partners. Met deze ondersteuning kunt u uw bedrijf verder helpen. Dit kan nuttig zijn als u bijvoorbeeld het gevoel hebt dat uw bedrijf vastloopt. Ook kan de juiste ondersteuning uw renovatiebedrijf nog succesvoller maken. Deze professionele organisaties hebben ervaring op het gebied van marketing, verkoop, inkoop, bedrijfsvoering, calculeren en offreren, vaktraining, administratie en verzekeringen.

Staat u er alleen voor?

Het grote nadeel van het zelfstandig ondernemerschap is dat u nagenoeg alleen uw bedrijf moet runnen. U heeft misschien een aantal mensen in uw omgeving die helpen met wat kleine dingen uit de administratie, maar het grootste gedeelte van het runnen van uw bedrijf moet u toch echt zelf doen. Het voordeel hiervan is dat u alles zelf in de hand hebt. Maar het grote nadeel is dat u er helemaal alleen voor staat. U moet veel zelf regelen, doen en organiseren. Ook zaken waar u geen verstand van hebt. Wilt u er niet helemaal alleen voor staan, zoek dan een manier om ervoor te zorgen dat u ondersteuning en achtervang heeft. De Klussenier kan daar uitkomst in bieden. Met de ervaring die De Klussenier heeft in het opstarten, ondersteunen en succesvol maken van klusbedrijven in Nederland kan De Klussenier u ook verder helpen. Dit geldt voor startende ondernemers, die met het idee lopen om hun eigen renovatiebedrijf te starten, en voor meer ervaren ondernemers, die op zoek zijn naar toegevoegde waarde voor hun renovatiebedrijf.

Wil je er niet helemaal alleen voor staan, zoek dan een manier om ervoor te zorgen dat je
ondersteuning en achtervan hebt. De Klussenier kan daar uitkomst in bieden.

Bent u die veelzijdige vakman die wij zoeken?

Laat hier vrijblijvend uw gegevens achter

 
Verstuur  

 

Of neem zelf contact met ons op

  033 31 33 54   Bij geen gehoor: +31 497 19 25 69
  info@hetklushuis.be
  +31 497 19 25 69

 
Loading...